Bolivya Devlet Başkanı Rodrigo Paz, haftalardır süren protestoların ardından ülke genelinde OHAL ilan etti. Ordu ve polis düzeni sağlamak için devreye giriyor.
Bolivya Devlet Başkanı Rodrigo Paz, haftalardır süren hükümet karşıtı kitlesel protestoların ardından ülke genelinde olağanüstü hal (OHAL) ilan edildiğini duyurdu. CNN'in haberine göre, ulusa sesleniş konuşması yapan Paz, tüm diyalog yollarının tükenmesi ve şiddet olaylarının tırmanması üzerine bu kararı aldıklarını belirtti.
Ülkedeki stratejik yolları ulaşıma açmak amacıyla OHAL uygulamasını devreye soktuğunu ifade eden Devlet Başkanı Paz, ordu ve polisin düzeni yeniden tesis edeceğini söyledi. Bolivyalıların "barikatların rehineleri" olarak kalmaya devam edemeyeceğini vurgulayan Paz, meşru talepleri olanlarla anlaşmaya vardıklarını ancak Bolivya'yı istikrarsızlaştırmak için şiddete başvuranları net bir şekilde tespit ettiklerini kaydetti. Paz, bu kararla ülkede yeniden normale dönüşü sağlamayı amaçladıklarını sözlerine ekledi.

Bolivya, son 40 yılın en ağır ekonomik kriziyle mücadele ederken, bir ayı aşkın süredir devam eden gösterilerde protestocular Devlet Başkanı Paz'ın istifasını talep ediyor. Başta idari başkent La Paz olmak üzere birçok kentte güvenlik güçleri ile göstericiler arasında şiddetli çatışmalar yaşanırken, 26 Mayıs'ta çıkan olaylarda 1 kişi hayatını kaybetmişti.
Paz hükümeti yaşanan olaylardan, hakkında yakalama kararı bulunan eski Devlet Başkanı Evo Morales yanlılarını sorumlu tutuyor. Devlet Başkanı Paz, daha önce yaptığı açıklamada anlaşmazlıkları diyalogla çözmek istediğini ancak bunun bir sınırı olduğunu belirterek, anayasal yetkilerini kullanacağı uyarısında bulunmuştu.
Yorumlar